همكاري موثر با اينفلوئنسر ها

اخبار تبليغات و بازاريابي

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۰۴

همكاري موثر با اينفلوئنسر ها

۱۳ بازديد

در اين مقاله به اين موضوع خواهيم پرداخت كه چطوري يك همكاري مؤثر با اينفلوئنسرها داشته باشيم. منظور از همكاري مؤثر اين است كه چطور مطمئن شويد اينفلوئنسرهايي كه برگزيده‌ايد محتوايي مؤثر توليد مي‌كنند تا شما به اهدافتان برسيد.

در آخر، حتي با پيدا كردن مناسب‌ترين اينفلوئنسرها، اگر آن‌ها محتواي نامناسبي توليد كنند، بازهم ممكن است كمپين ناموفقي داشته باشيد. برندهاي كمي هستند كه درك مي‌كنند چطور بايد به‌طور مؤثر با اينفلوئنسرها همكاري كنند چون مسئله داشتن يك نوع توازن در رابطه است كه بايد به‌درستي رعايت بشود.

چه عواملي باعث مي‌شود كه بهترين مشاركت و همكاري را داشته باشيم؟ در بسياري از مواقع برندها خيلي جدي و قوي وارد موضوع مي‌شوند مانند آنكه اينفلوئنسر هم يك شركت تبليغاتي است و به او يك متن مي‌دهند كه عين متن نوشته‌شده براي تبليغ در رسانه‌هاي رسمي است. اين كار مثل اين است كه همكار خود را مجبور كنيد از يك شهر ديگر كوچ كند تا به همكاري با آن ادامه دهيد. اينفلوئنسرهاي معتبر اعتماد مخاطبان خود را ذره‌ذره به دست آورده‌اند خواندن متن تبليغاتي شما به همان شكل رسمي اين اعتبار را خدشه‌دار مي‌كند.

گاهي هم برندها از آن طرف بوم مي‌افتند و نگاهشان به همكاري با اينفلوئنسرها اصلاً جدي نيست و به آن‌ها محدوديت‌هاي مشخصي براي توليد محتوا ارائه نمي‌دهند كه اين مسئله مي‌تواند نتيجه فاجعه باري براي هردو سمت اين مشاركت به همراه داشته باشد. راه تعادل آن است كه درست و دقيق چيزي كه مي‌خواهيد را به اينفلوئنسر منتقل كنيد اما به او فضايي بدهيد تا بتواند خودش باشد.

داشتن يك همكاري موفق و مؤثر با اينفلوئنسرها بسته آن است كه صحبت‌ها و فكرهاي كافي روي اين سه مورد انجام داده باشيد: تماس با اينفلوئنسرها (outreach)، متني كه به اينفلوئنسر داده مي‌شود (Brief) و بازخورد (feedback).

1. تماس با اينفلوئنسرها:

نحوه‌ي تماس نشان مي‌دهد كه شما به اينفلوئنسرها اهميت مي‌دهيد. داده‌ها نشان مي‌دهيد كه آمار پذيرش پيشنهاد همكاري زير 50 درصد است. براي اينكه مطمئن شويد اينفلوئنسرهايي كه دوست داريد در كمپين شما فعال باشند با شما همكاري مي‌كنند، اولين تماس را مؤثر برقرار كنيد. به آن‌ها بگوييد بين بي‌شمار اينفلوئنسر، چرا با آن‌ها تماس گرفته‌ايد و به چه چيزي در كار آن‌ها ارزش مي‌دهيد؛ اما حواستان باشد زيادي ستايش‌آميز و پر تملق هم صحبت نكنيد كه ممكن است نتيجه عكس بگذارد.

2. متن:

را طوري بنويسيد كه راهنمايي كند نه حكمراني، آدم‌هاي خلاق هم به محدوديت نياز دارند و هم به آزادي عمل، محدوديت تا تمركز و انرژي خود را بهينه مصرف كنند و آزادي عمل تا محتواي متفاوت و مخاطب‌پسندي توليد كنند. به آن‌ها بگوييد درباره‌ي محصول و برندتان چه چيزي دوست‌داشتني و بااهميت است، از همكاري با آن‌ها انتظار رسيدن به چه نتايجي را داريد و محصولاتتان چه‌كاري براي مخاطبان مي‌تواند انجام دهد. براي اهداف و استراتژي‌ها با اينفلوئنسرها به توافق برسيد ولي جزئيات و تكنيك‌ها را به آن‌ها بسپاريد. محتوايي كه ادغامي از متن شما و سبك و صداي اينفلوئنسر است هميشه بهتر از متني عمل مي‌كند كه برند شما از قبل تهيه ديده است، هم براي مخاطبان و هم براي خود اينفلوئنسر.

3. با اشتياق بازخورد دهيد:

ممكن است نمونه كاري كه اينفلوئنسر براي شما فرستاده است را دوست نداشته باشيد. به ياد داشته باشيد كه اينفلوئنسرها كارمند شما نيستند و چيزي كه براي شما مي‌فرستند و معمولاً حاصل خلاقيت و علاقه‌ي آنان است. پس اگر از نمونه راضي بوديد به نكات خلاقانه و مثبت آن اشاره كنيد و اگر هم از نتيجه راضي نبوديد به ياد داشته باشيد خلاقيت يك مسير مشخص نيست و گاهي با آزمون‌وخطا راه خودش را پيدا مي‌كند تا به يك نتيجه‌ي عالي برسد، پس ترجيحاً اگر در آغاز همكاري هستيد سعي كنيد ايرادات را مستقيماً به آن‌ها بگوييد، به‌عبارت‌ديگر اگر كار را دوست نداريد بازهم از تلاش خلاقانه‌ي آنان قدرداني كنيد درحالي‌كه در منتقل كردن بازخوردها شفاف مي‌مانيد.

با در نظر گرفتن اين سه مورد، همكاري شما با اينفلوئنسرها بسيار مؤثرتر خواهد بود. به ياد داشته باشيد اينفلوئنسرها يك رسانه مثل راديو و تلويزيون و بيلبورد نيستند، انسان‌هايي هستند كه صفحه‌ي خودشان هنرشان و مخاطبانشان اهميت مي‌دهند. با احترام گذاشتن به آنان احترام و اعتمادشان را كسب كنيد.

منبع

شركت تبليغاتي كوشا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.